maanantai 24. helmikuuta 2020

Pohdintaa asiakkuuden hallinnasta lähiopetuksen jälkeen

Kiitos lähitunneista! Sain paljon arvokasta lisätietoa. Sen lisäksi, että ajattelin asiakkuuden hallinnan olevan erilaisia keinoja ylläpitää, luoda uusia asiakassuhteita ja kerätä tietoa asiakkaista niin tottahan toki tavoitteena on arvon tuottaminen asiakkaille. Se, että asiakkuus on kannattavaa ja molemmat ovat tyytyväisiä.

Puhuimme myös liideistä ja inbound prosesseista.

https://micromedia.fi/saako-tekoaly-myynnin-ja-markkinoinnin-viimein-saman-poydan-aareen/

Asiakkuudenhallinta, CRM pitää siis sisällään tietojen keruun asiakassuhteista. Tietoa kerätään mm. Asiakkaan henkilötiedoista, tehdyistä ostoksista, kuinka usein ostetaan, millä keskiostoksella tai mihin kategoriaan asiakas kuuluu (usein kanta-asiakkuus ohjelmissa voidaan olla eri tasoilla esim. gold,platinum..) Toimiva CRM järjestelmä on hyödyllinen tietysti yritykselle, mutta myös asiakkaille, joilla on oikeus saada nähdä mitä tietoja hänestä on kerätty.

Toukokuussa 2018 voimaan astui tietosuoja-asetus GDPR, (General Data Protection Regulation)
Jossa asetettiin yrityksille ja organisaatioille tarkat vaatimukset koskien henkilötietojen keräämistä, säilytystä ja hallinointia.


Lähteet:
https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/data-protection/data-protection-gdpr/index_fi.htm



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti