sunnuntai 5. huhtikuuta 2020

Digitaalinen markkinointi

Moikka,

Nyt on mielestäni erityisen kiinnostava aihe! Ennen aiheeseen syventymistä ajattelin, että tämä on minulle helppoa. Olen ollut mukana luomassa yritykselle facebook ja instagram sivuja ja teen myös säännöllisesti päivityksiä niihin. Hieman vieraampaa on ollut selvittää, kuinka tehokasta markkinointi on ollut! Tykkäämisten ja julkaisun katselukerrat tiedetään, mutta mitä kaikkia mittareita onkaan apuna markkinoinnin tehokkuuden selvittämiseen ja analysointiin.
Digitaalista markkinointia on kaikkialla ja siltä ei voi välttyä jos netissä pyörii 😊 Erottuminen alkaa olla vaikeaa, mutta näkyvyyden lisääminen yrityksille on mahdollista digitaalisen markkinoinnin kautta.
Digitaalinen markkinointi (tai digimarkkinointi) on yrityksen markkinoinnin osa-alue, johon sisältyvät kaikki digitaalinen materiaali ja viestintä. Tyypillisesti digitaaliseen markkinointiin kuuluvat muun muassa verkkosivusto, hakusanamainonta (mm. Google AdWords ja Bing Ads), Display-mainonta, sähköpostimarkkinointi, mobiilimarkkinointi ja hakukoneoptimointi. Hyvä digitaalinen markkinointi perustuu yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin ja sen viesti on räätälöity kohderyhmille. (Lähde: https://digitaalinenmarkkinointi.info/)

"Läsnäolo sosiaalisessa mediassa vaikuttaa merkittävästi kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Vaikka brändi saisikin  blogien sekä asiakkaiden arvosteluiden ja suositusten ansiosta, yrityksen uskottavuutta vahvistavat läsnäolo somessa ja sisältöjen tuottaminen. Säännölliset somepostaukset, jotka näyttävät, miten tuotteita käytetään ja millaista arvoa ne asiakkaille luovat, edistävät vierailijoiden siirtymistä tuotteiden seuraajiksi, "faneiksi" ja asiakkaiksi. (Menesty digimarkkinoinnilla. Komulainen, Minna, 2018)


Tarkemmin aiheeseen syvennettyäni ja videoluennon katsottuani opin lisää aiheesta sekä uusia käsitteitä. Myös SMART malli apuna tavoitteiden asettamiseksi oli minulle uutta.

Kiitos!

-Riikka












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti