sunnuntai 16. helmikuuta 2020

Asiakkuuden hallinta

Moikka!

Pohdintaa aiheesta asiakkuuden hallinta:

Ennen aiheeseen syventymistä mieleeni tulee sanasta asiakkuuden hallinta, että mitä keinoja yrityksellä on pitää huolta nykyisistä asiakkaista ja millä keinoin luodaan uusia asiakassuhteita. Asiakkaista kerätään tietoja ja ostokäyttäytymistä seurataan erilaisten järjestelmien avulla.

Aloin etsiä aiheesta lisätietoa perinteisesti googlaamalla 😁 ja törmäsin heti käsitteeseen CRM (Customer relationship management) Erilaisia asiakkuuksien hallintaan perustuvia järjestelmiä tuntuu olevan paljon ja ne ovat varmasti valtavasti kehittyneet viime vuosien aikana. Itse en ole päässyt työskentelemään CRM järjestelmien kanssa. Työskentelemässäni yrityksessä näitä asioita hoidetaan Saksassa.

Järjestelmiä asiakashallinnan tueksi on siis saatavilla, mutta teknologian lisäksi onnistuneet asiakaspalvelukokemukset myymälöissä ovat tärkeää asiakashallintaa.

Lähipäivän tunteja odottaen,
-Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti