maanantai 10. helmikuuta 2020

Asiakas digitaloudessa

Odotukseni opintojaksolta:

Tämäpä jännittävää! Ensimmäinen blogipostaukseni ikinä. Starttailen opintojani hieman myöhässä, onneksi pääsin vielä mukaan, vaikka ensimmäinen lähipäiväkin oli jo mennyt.

Aihe vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta (ja laajalta!) Haluan oppia uutta ja toivon saavani uusia näkökulmia. Työskentelen kaupan alalla, vaateliikkeessä kahdeksatta vuotta, joista esimiehenä reilut neljä vuotta. Digitaalisuuden ansiosta moni asia on muuttunut työssäni näiden vuosien aikana ja lisää muutoksia on varmasti luvassa. Omnichanel on arkipäivää ja asiakkaat odottavansa saavansa palvelua kellon ympäri silloin kun se heille sopii.

Itsekin asiakkaana hoidan monet asiat netissä silloin kun se minulle sopii. Esimerkiksi ostokset, pankkipalvelut, opiskelun, monet julkiset palvelut kuten ajanvaraukset lääkäriin ja lasten koulunkäyntiin liittyviä asioita wilman kautta, harrastukset myclubin kautta. Nämä asiat ovat jo niin arkipäivää, ettei edes muista, että eihän tämä arkea ollut vielä 10 vuotta sitten. Mielenkiinnolla odotan mitä uutta on luvassa tulevaisuudessa!

Kun tutustuin aiheeseen, törmäsin seuraavaan mielenkiintoiseen artikkeliin:

https://marmai.fi/uutiset/shanghaissa-shoppailija-voi-nahda-vaatteet-paallaan-sovittamatta-niita-teknologian-kehittanyt-yhtio-pyrkii-eurooppaan-suomen-kautta/b759a47e-06b1-4440-944f-3db4366719a2


Mukavaa päivää! Toivottaa Riikka




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti